Як цифровізація допомогла змінити рівень залученості народних депутатів 

Наприкінці минулого року на науково-практичній конференції «Соціальні інновації в контексті реформаційних змін», яка відбулася в Національному університеті «Чернігівська політехніка» (м. Чернігів), ми отримали нагоду представити наші перші кроки щодо виявлення корупції за допомогою цифрових технологій. Але, слід наголосити, що можливості цифровізації, в зазначеному аспекті, цим не обмежуються. Що ми маємо на увазі? Цифровізація дозволяє дослідити рівень залученості, аналізуючи емоційну складову.

Для проведення експерименту було складено спеціальне звернення, яке б викликало максимально емоційну реакцію народного депутата і мотивувало б його відповісти на це звернення. З іншого боку, звернення містило кілька можливостей, які дозволяли спрямувати це звернення в позитивному руслі та продемонструвати компетентність у питаннях права та управління державою. Насамкінець, повідомлення містило дуже сильний емоційний контекст із полімодальними підходами до вирішення поставлених проблем.

Для відстеження відповідей було інтегровано систему ведення обліку електронних звернень та засіб відстеження електронних листів SendGrid. Усього було розіслано понад 400 персоналізованих звернень – по одному для кожного народного депутата.

Статистика виявилася наступною:

Таким чином, цифровізація наочно продемонструвала, що рівень залученості народних депутатів вкрай низький.

Слід відзначити, що звернення були відправлені в обхід  стандартної процедури, яка описана на офіційному веб порталі https://itd.rada.gov.ua/services/appeal-of-citizens/

Сам портал надзвичайно примітивно виконаний як за інтерфейсом користувача, так і за функціоналом. За умови надсилання звернення штатним чином, ми отримуємо тільки повідомлення від Апарату ВРУ про вручення звернення, але відстежити його подальшу  долю штатними засобами веб порталу – не передбачено. Проте, на стандартну процедуру народні депутати відгукуються більш прихильно.

Також, слід зазначити, що багато депутатів відповідають традиційними паперовими листами, часто включаючи роздруковану копію електронного звернення, що свідчить про недостатній рівень цифрової грамотності, додаткові витрати на бюджет та збільшення вуглецевого сліду.

Загалом, стандартна процедура вимагає доопрацювання до мінімально адекватного рівня – кожне надіслане повідомлення повинне показувати статус в онлайн-кабінеті, можливість листуватися з народним депутатом або його помічником в електронному вигляді, відстежувати виконання регламентів та враховувати KPI народних депутатів.